Potęga liczb -Jak podnieść sprzedaż produktów o około 24,68 % – MzM #13

Potęga liczb …

Jeśli kiedyś zastanawiałeś się jak dużą dokładność niosą za sobą liczby to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.Poznaj potęgę liczb.

Bałem się numeru 13, dlatego wpis jest dopiero teraz 🙂 Wraz z dniem dzisiejszym startuje nowa seria na bloga, czyli MzM, jest to skrót od Marketing z Michałem. Dzisiaj zajmiemy się niezmiernie ważna kwestią, która niezwykle często jest po prostu pomijana przez dużą część użytkowników piszących opisy do swoich aukcji i ogłoszeń.

 

Nie ma co zwlekać, jedziemy z tematem.

„I tak nikt nie czyta ofert, więc po co się przykładać ?”

Chyba każdy z nas coś takiego kiedyś słyszał, albo sam tak nadal myśli.

Czy ja się z tym zgadzam ?

Jak w większości moich wpisów, nie do końca mogę powiedzieć, tak czy nie. Podobnie tutaj, no bo wyobraźmy sobie sytuację. Jest jakiś produkt, jako przykład podam może kurs online przykładowo z poprawiania efektywności w dążeniu do celu. Zakładamy że ofertę owego kursu, gdzie opis to około 3042 słowa widziało 1011 osób.

Co one zrobiły ?!

Powiedzmy sobie szczerze, nie da się ułożyć algorytmu postępowania uniwersalnego dla wszystkich oglądających. Posegregujmy sobie ich zachowania. Co może zrobić oglądający:

  1. Opuści witrynę, osobiście znam bardzo dużo osób, które gdy widzą stronę wypełnioną od nagłówka do stopki tekstem to po prostu wychodzą. Przyznam się, sam do nich należę 🙂
  2. Pobieżnie przesunąć suwakiem by zerknąć na ilość tekstu i gdy jego ilość zacznie go przerażać to też ucieknie.
  3. Porówna ilość tekstu do ilości obrazków(o ile są zawarte) i zdecyduje, czy warto to czytać.
  4. Przeczyta tytuł i zdecyduje, czy warto…
  5. Zacznie czytać i nie dokończy ze względu na mało atrakcyjny tekst.
  6. Wnikliwie prześledzi ofertę i zdecyduje o zakupie.

Co to ma do sprzedaży ?

Bardzo dużo drogi czytelniku, zastanów się czym się kierujesz kupując np. laptopa ?

Tutaj też można wyselekcjonować kilka aspektów:

  1. Wydajnością – niewątpliwie, prawie każdy z nas na to patrzy.
  2. Opiniami – nie znam osoby, która przed zakupem takiego sprzętu nie czyta opinii innych użytkowników.
  3. Marką – Niestety ale stereotypy to chyba największa choroba XXI w. i nie kupuj od tych, bo się grzeje… Naprawdę, nie polecam takich kupujących. Nie mówiąc o tym, że w dużej mierze ich wiedza nie ma żadnego odzwierciedlenia w konkretnych danych poza „zasłyszanymi opiniami”.
  4. Designem – Ten punkt absolutnie jest najważniejszy dla kobiet, ale też i dla mężczyzn. Dzisiaj po prostu kupujemy oczami – czy to dobrze ? Dla fotografów i grafików z pewnością.
  5. Gwarancją – Absolutnie niezbędne w niemal każdych zakupach. Zastanawiam się jak długa gwarancję niedługo będziemy dostawali na bułki czy chleb.

Gdzie tkwi potęga liczb ?

Ok, skoro już wiemy, że w decyzji o zakupie kierujemy się w dużej mierze opiniami i wydajnością to teraz uwaga najważniejsze zdanie w całym wpisie. ,,Pisząc ofertę czy opis do aukcji pamiętaj o zawarciu jak najbardziej dokładnych liczb, uważaj jednak bo jeśli weźmiesz wyniki „z głowy” to 72,65% osób tego nie sprawdzi, ale zdarzy się kilka które sprawdzą a nie znajdą źródła to cały misterny plan w …” ~Michał Łęcicki.

Ok, teraz wyjaśnijmy to sobie. Tym wpisem chciałem Ci pokazać, jak wielkie znaczenie ma porównywanie twojego produktu który zamierzasz sprzedać do innych. Oczywiście, znacznie lepiej będzie to wyglądało, jeśli wyniki porównania z produktem nieco słabszym(o czym nie każdy musi wiedzieć) na kolorowym wykresie.

Jeszcze jedno…

Pamiętaj, że zbudowanie dobrej oferty to nie tylko suche liczby – warto poszukać w Internecie jakiegoś źródła na którym możesz takowe znaleźć. Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby samemu takie badania przeprowadzić.

„Ludzie kupują oczami, wykorzystaj to i pokaż im to co chcą zobaczyć” ~ja

Wysokich konwersji z potęga liczb.